Bloggintresserade

16 jan. 2011

Tröja åt Lucas...Lucakselle pusero









Stickorna har börjat röra på sig igen lite,så jag har stickat en tröja åt Lucas.Nu får jag bara hoppas att ärmarna är tillräckligt långa,på koftan jag stickade tidigare var de för korta.

Halsringningen försökte jag göra lite lösare,för alla småbarn avskyr när mamma drar en tröja över huvudet.Drar hon den för hårt ifall den är lite spänd??


Hiljaa,niin hiljaa puikot heiluvat,mutta olen saanut pusero Lucakselle valmiiksi neulottu.

Lankana on joku Novitan sesonkilanka,ihanan pehmeää vauvalankaa.


Trevlig fortsättning på kvällen! Kram!


Mukavaa illanjatkoa! Halit!

15 kommentarer:

  1. Söt tröja och precis som du skriver är det bra med lös halsringning.
    Ha en trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  2. Den ser så mjuk och skön ut, fina färger.
    Ha en trevlig vecka.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hei.
    Den så jo riktig fin ut, veldig fin farge.
    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  4. Här har stickorna kommit fram och en ny fin liten tröja har du gjort. Hoppas du haft en fin helg. KRAM

    SvaraRadera
  5. Välillä puikot kilisevät nopeammin ja välillä hitaammin. Pusero on kiva.

    SvaraRadera
  6. Lucas kommer att bli jätteglad över den fina tröjan.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Den kommer nok til å varme en liten kropp!
    Duse fine farger!
    Ha en fortreffelig uke og pass på deg så du ikke ramler! Her er det bare is over alt!
    Klem!

    SvaraRadera
  8. Pusero on kiva.
    Tunnustusta blogissani!(vuodatuksen)

    SvaraRadera
  9. Tack Märta nu är det ordnat med biljetterna. Penkkiurheilija hihi. Här är det magsjuka nu, andra flickan redan. USCH det är inte roligt. Hoppas du får en fin kväll. KRAM

    SvaraRadera
  10. Pienelle pojalle ihana pehmoinen pusero!
    Ihanaista keskiviikkoa!

    SvaraRadera
  11. Kaunis pusero.
    Ei ne puikot ole hirmuvauhtia heiluneet minullakaan.

    SvaraRadera
  12. Vacker tröja, hoppas den passade bra.
    Ha en skön helg
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Nu är minsta barnbarnet 16 år och jag har slutat att sticka så där små tröjor. Men jag kommer ihåg det där med att maska av LÖST vid halsringningen. Ibland sydde jag till och med in ett blixtlås vid ena axeln.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera