Bloggintresserade

7 aug. 2011

Så småningom......Pikku hiljaa....

Så småningom blir vädret svalare o jag börjar må bättre.
De värmeböljor vi haft har inte varit bra för mig,mina leder tycker inte om den värmen,ej heller min astma.Men nu ser allt ljust ut igen.
Uppe i mitt hobbyrum har det varit över 30 grader varmt,så en stor fläkt har surrat på de gånger jag vågat mig upp dit.
Några halsband o armband har jag åstadkommit,men snart är jag väl i full gång med allt jag tycker om att göra.

Pikku hiljaa ilma viilenee,ja vointini paranee.Tämän kesän helleaallot ei o tehnyt hyvää nivelille ja astmalle.Mutta nyt kaikki on taas hyvin.
Askarteluhuoneessa on ollut yli 30 astetta lämmintä,niinpä tuuletin on ollut kovassa käytössä,ne kerrat kun olen uskaltanut sinne.
Muutama kaulakoru -käsikoru olen saanut aikaiseksi.



Vet någon om detta är ett ogräs eller blomma??
Tietääkö joku jos tämä on rikkakasvi vai kukka??

Önskar alla en fin vecka! Kram!
Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa!! Halit!

11 kommentarer:

  1. Hej! det var länge sen. NU är jag hemma igen. Hihi det rimmar ju. Så fina smycken du har gjort. JA nu är det snart höst igen. =( Blommor är jag inte så bra på tyvärr. Hoppas du haft det bra, Stor kram♥

    SvaraRadera
  2. Visst är han vacker Hugo =). Första dagen idag Märta utan cigaretter. Datumet för rökstoppet var i dag så jag rökte min sista cigarett igår före klockan 24. Nu är första dagen avklarad så det är bara att kämpa på. Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, vi har haft en otroligt varm sommar och förstår att inte alla mås å bra av denna hetta.
    Verkligt skönt att komma igång med ngt trevligt skapande.
    Så sött du gjort!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  4. Jeg har det også som deg... tåler ikke varmen!
    Men nå har det regnet her og da er det levelig igjen :) Nydelig smykker du har laget!
    De bladene ser jo veldig kjent ut, men jeg kommer ikke på hva det er!!
    Ha en god natt, klem.

    SvaraRadera
  5. Jag önskar också litet svalare väder så nu skall väl symaskinen komma igång här.
    Jättefina smycken och vackra blommor!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Olet kyllä taitava koruntekijä! Minullakin on tuollainen "ateljee", jossa voisin tehdä ompelutöitä ja muita askarteluja. Vaan sekin on kesäaikaan niin hirvittävän kuuma, ettei siellä voi oleskella lainkaan. Ehkä täytyisi hankkia ikkunoihin sellaiset verhot, jotka heijastavat auringonsäteet takaisin ulos. No, kivaa että tulee syksy niin jaksaa taas tehdä käsitöitä!

    SvaraRadera
  7. mon-jardin-en-ik8 augusti 2011 kl. 19:32

    Vackra smycken du har gjort fast det var så varmt. Jag är helst i skuggan och när det är väldigt varmt sitter jag inne. Vårt hus har mycket tjocka stenmur så när det är för varmt ute är det skönt inne.
    Ha en bra vecka.
    Anje

    SvaraRadera
  8. Kauniita koruja on käsissäsi syntynyt!
    Hauska kuvakimara tuossa alemmassa postauksessa.
    Mukavaa päivää!

    SvaraRadera
  9. Just det här du undrar över rycker jag bort som ogräs. <jag vet inte vad det är men det poppar upp lite här och där och därför tror jag att det är ogräs =)...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Kauniita kaulanauhoja ja käsikoruja olet askarrellut.
    Minäkin saan tässä syksyn mittaan oman askarteluhuoneen/työhuoneen.
    Minusta tuo taimi näyttää pihlajalta ainakin lehdet ovat saman näköiset,luultavasti linnut kuljettaneet siemeniä.
    Aurinkoista viikon loppua.

    SvaraRadera
  11. Hei ! Det er deilig når høsten kommer, da blir lufta klar og ren ! Her er det nå nesten kuldegrader om natta! Pass godt på deg og dine!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera